Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.

Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2

Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB

Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB

BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+

Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB

Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB

Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB

Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning MaxxECU V1

671Hk / 769Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc

503Hk / 526Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin

695Hk / 832Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1

703Hk / 894Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+

759Hk / 807Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin

584Hk / 643Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc

466Hk / 545Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt

238Hk / 332Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+

459Hk / 563Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Orginal ECU

466Hk / 614Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1

516Hk / 666Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Civinco Piggyback

263Hk / 338Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+

788Hk / 949Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA P8 PRO

419Hk / 566Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+

577Hk / 777Nm beräkn. max motoreffekt