Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Haltech Platinum
Morgan, Nissan 200sx676Hk / 789Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Mårten, Nissan Skyline GTS498Hk / 569Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Haltech E6X
Emil, Mitsubishi EVO 3354Hk / 515Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt
Anton, Ford Fiesta222Hk / 310Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S80 PRO
Anders, Opel Commondore231Hk / 302Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Erik, Toyota Supra MK4801Hk / 910Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S80 PRO
Viktor, Volvo 850448Hk / 603Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Dennis, BMW Turbo634Hk / 812Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Rasmus, Volvo 760447Hk / 634Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Vipec
Tommy, BMW Turbo863Hk / 1071Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA P8 PRO
Johan, Audi S2497Hk / 573Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Ola, Nissan Skyline GTR549Hk / 606Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Erik, Nissan 240SX1038Hk / 1154Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Thomas, Nissan Skyline GTS690Hk / 763Nm beräkn. max motoreffekt