We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Effektmätning 590WHP BMW Turbo - Autronic SM4

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 590whp
Max motoreffekt: 680hk
Max vridmoment på hjulen: 677Nm
Beräknad max vridmoment: 770Nm
Effekt/liter: 227hk
   
Motor: BMW M50B30
Motorvolym: 3000cc
Överladdning: Ej angiven
Motorstyrning: Autronic SM4
Bränsle: Bensin 95/98
   
Ägare: Joel S
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Två skruvar som höll fast bakre stötfångaren gick emot däcken när de expanderade vid högre hastighet. Tur att detta upptäcktes innan han komm ut på strippen...

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Effektmätning BMW Turbo - Autronic SM4